Skip to content

⭐ Aynı Gün Teslimat ⭐ ⭐ İkinci Ürüne 30₺ İndirim ⭐

Online Alıveriş Yaparken Dikkat Etmeniz Gerekenler - Termos Dünyası

Online Alıveriş Yaparken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Online Alışveriş Yaparken Dikkat Etmeniz Gereken 5 Nokta


Online alışverişlerde kargo süreçleri en çok dikkat edilen konuların başında geliyor. Online alışveriş yaparken mağazanın güvenilirliği ve teslimat güvencesi kafa kurcalayan konular olarak karşımıza çıkıyor. Alışveriş sonrası ürün iadesi, değişim ve garanti süreci gibi konular da tercihimizi etkileyen hususlardır. 


Peki, Trendyol, Hepsiburada veya Amazon gibi online pazaryerleri dışında dijital mağazalardan alışveriş yaparken nelere dikkat etmeliyiz? Bu yazımızda online mağazaları kullananların bilmesi gereken en önemli 5 noktayı sizlerle paylaşacağız. Daha güvenli alışveriş yaparken mağdur olmamanız için yapmanız ve bilmeniz gerekenleri sizinle paylaşıyoruz. İşte bilmeniz gereken en önemli başlıklar!


  1. Sitenin Güvenilirliği Nasıl Anlaşılır?

Online sitelerden alışveriş yaparken öncelikle güvenilirlik ön plandadır. Bir sitenin güvenilirliğini ölçmenin ilk yolu müşteri yorumlarına bakmaktır. Bazı sitelerde müşteri yorumları bölümleri bulunurken bazı sitelerde bulunmuyor. Bu gibi durumlarda Google işletme hesabı ve sikayetvar.com gibi siteler üzerinden müşteri yorumlarına göz atarak site hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.


Diğer yandan ülkemizde internet üzerinden alışveriş yapan tüketicileri korumaya yönelik ETBİS işleme alınmıştır. E-ticaret yapan firmaların bilgilerinin toplandığı bu sistemde mağaza sorgulamak için www.e-ticaret.gov.tr internet adresini kullanabilirsiniz. Ülkemizde 2017’de hizmete alınan ETBİS’de e-ticaret firmalarının bilgilerini bulabilirsiniz.


  1. Fatura Talep Etmek Önemli

Siparişiniz sonrası oluşturulan fatura günümüzde e-fatura sisteminin yaygınlaşması ile dijital olarak hazırlanmakta ve müşterilere e-mail yoluyla gönderilmektedir. Bu sistem hem zamandan tasarruf sağlarken hem de çevreci bir hareket olarak israfı önler. Dolayısıyla siparişinizi oluştururken vereceğiniz telefon ve e-mail bilgisi hem faturanın size doğru şekilde ulaşmasını sağlar hem de satış sonrası satıcının sizinle doğrudan iletişim kurmasına olanak sağlar.


Diğer yandan iade ve değişim işlemlerinde de fatura göstermek gerekebilir. Eğer siparişiniz sonrasında fatura tarafınıza ulaşmadıysa satıcınızla iletişime geçer faturanızı talep edebilirsiniz.


  1. Kargo Takip Numarasına Nasıl Ulaşılır?

Ödemenizi yaptınız ve siparişinizi verdiniz. Sırada kargoyu bekleme süreci var. Özellikle online alışverişlerde yeni olanların en çok stres yaşadığı kısım işte burası. “Kargom kaç günde gelir?”, “Kargom yolda mı?”, “Ne zaman teslim edilir?” ve benzeri sorularla biz de sıkça karşılaşıyoruz. Bunun nedeni kimi zaman güvensizlik kimi zaman ise bir hediyenin zamanında yetiştirilmesi telaşı olabilir. 


Siparişiniz kargoya verildikten sonra tarafınıza SMS ya da email yoluyla kargo takip numarasını belirten bir bilgilendirme yapılır. Bu numara ile kargo şirketinin kargo takip sayfasından kargonuzu anlık olarak takip edebilirsiniz. Tecrübelerimize dayanarak bir uyarıda bulunmak isteriz. Özellikle Black Friday, yılbaşı ve yaz kampanyaları gibi yoğun kampanya dönemlerinde kargo firmalarının iş yoğunluğu sebebiyle teslimat süreleri gecikmektedir. Dolayısıyla bu dönemlerde yapacağınız alışverişlerde kargo teslimat sürenizin gecikme olasılığını dikkate almalısınız.

 

  1.  Ürünü Teslim Almadan Önce Kontrol Edin

En önemli ve en çok dikkat etmeniz gereken bölüme geldik. Sipariş verilen kontrol etmediğiniz o satış sözleşmesi kısmında yazanlar bazen başınıza sorun çıkarabilir. Satın aldığınız ürünü teslim alırken mutlaka kontrol etmelisiniz, çünkü itiraz etmeden ürünü teslim aldığınızda ürünün kusursuz bir şekilde tarafınıza ulaştığını kabul edersiniz. Dolayısıyla, satıcı hatası ya da kargo hatası sebebiyle üründe oluşan hasar ve kırıkları kontrol etmeden kargonuzu teslim almayın! Eğer ki o sırada acele ile ürünü aldıysanız ve paketi açtığınızda üründe bir sorun tespit ettiyseniz üzülmeyin. Henüz geç değil. Paketinizi teslim aldığınız gün içerisinde ilgili kargo şubesine gidip hasar tespit tutanağı tutturabilirsiniz. Bu şekilde sorumluluk kargo firmasına geçer. Ancak, bu işlemi kargoyu teslim aldığınız gün içerisinde yapmanız gerekmektedir. 

Peki ya bu işlemi de yapamıyorsanız? Öyleyse ürünü teslim aldığınızda kullanmadan hasarlı kısımları fotoğraflayarak belgeleyin. Durumu görsellerle birlikte satıcınıza bildirin. Ürün kutusuna da zarar vermemeye dikkat edin. Aksi takdirde, yaşanacak olası durumlarda ödemenizden kesintiler yapılabilir. Haklarınızın farkında olarak mağduriyet yaşatmanızın önüne geçebilirsiniz.


  1. İade Hakkı ve Talep Oluşturma

İade ve değişim de en çok merak edilen konuların başında geliyor. Biz de bu sorularla karşılaşmaktayız. Kimi zaman tüketicilerin online alışverişlerde yeni olması kimi zamanda online mağazanın yeterince bilgi vermemesi kafalarda soru işareti yaratabiliyor. Aslında fiziksel mağazalarda yapılan alışverişler için geçerli kurallar sanal mağazalar için de geçerlidir. Merak etmeyin ihtiyacınız olan bilgiler burada. 


Öncelikle yasal olarak satın aldığınız ürünleri 14 gün içerisinde iade hakkına sahip olduğunuzu hatırlatmak isteriz. Ancak satın aldığınız ürünün cinsine bağlı olarak bu süre geçerli olmayabilir ya da daha uzun olabilir. Yukarıda da bahsettiğimiz üzere kargodan teslim aldığınızda ve itiraz etmediğinizde ürünü kusursuz bir şekilde teslim aldığınızı kabul etmiş sayılırsınız. Dolayısıyla iade ederken de ürün ve ürün kutusunun kullanılmamış ve hasar görmemiş olması gerekir. Bazı kullanılmış ürünler de iade kabul edilmez, dolayısıyla ürünü kullanmadan önce kontrol edin ve size uygun olup olmadığına karar verin. Bu şekilde iade incelemesi sırasında bir sorunla karşılaşmazsınız.


Peki iade veya değişim başvurusu nasıl yapılır? Çok basit! Ürünü satın aldığınız sitedeki iade/değişim başvuru formunu doldurarak işlemi başlatabilirsiniz. Bu formda bir teslim numarası olacaktır. Bu numara ile yetkili kargo firmasına giderek ürünü gönderebilirsiniz. Eğer sitede bu form bulunmuyorsa, e-mail adreslerine adınızı, soyadınızı, sipariş numaranızı ve talebinizi yazarak talep oluşturabilirsiniz. Faturanızı da eklerseniz daha hızlı bir süreç olacaktır. Daha sonrasında firma size kargoyu teslim etmeniz için gerekli bilgileri gönderecektir.




İlgili İçerikler

Kurumsal Hediyeler için Termos Önerileri
Kurumsal Hediyeler için Termos Önerileri

Kurumsal hediye olarak tercih edilebilecek en iyi termos modelleri  Firmaların kurumsal hediyeler için en çok tercih ettikleri ürünlerin başında termos...

Stanley The Artisan Serisi İnceleme
Stanley The Artisan Serisi İnceleme

Stanley The Artisan Serisi Ürün İncelemeleri Stanley yeni The Artisan serisi retro çizgileri ile adeta zamanda yolculuğa çıkarıyor. Stanley Milestones...

Stanley Adventure To-Go Yemek Termosu incelemesi - Termos Dünyası
Stanley Adventure To-Go Yemek Termosu incelemesi

The Adventure To-Go Food Jar, modern tasarımıyla ve dayanıklı performansıyla öne çıkıyor. İzolasyonlu ve sızdırmaz olan bu yeni ürünler, çantanızın...

Stanley 0.53 Yemek Termosları Arasındaki Farklar - Termos Dünyası
Stanley 0.53 Yemek Termosları Arasındaki Farklar

Stanley markasının güvenilirliği ve kalitesiyle öne çıkan iki özel modeli, Stanley Adventure 0.53 Paslanmaz Çelik Vakumlu Yemek Termosu ve Stanley...

Sepetim

Sepetinde ürün yok